Jak szybko zwiększyć sprzedaż online w branży farmaceutycznej?

KATEGORIA: Branding, Social media

Działasz w branży farmaceutycznej? Prawdopodobnie Twoja marka dobrze sobie radzi w dobie koronawirusa. Według raportu Mullenlowe Group największy wzrost sprzedaży w ostatnich tygodniach zanotowały leki bez recepty (91,6% w porównaniu z ubiegłym miesiącem) oraz suplementy (wzrost 83,8% w porównaniu z ubiegłym miesiącem).

Pamiętaj jednak, że obecna sytuacja wymaga wykorzystywania określonych strategii i technik sprzedaży. W dobie pandemii robimy zakupy online, wolny czas spędzamy na portalach społecznościowych i wykorzystując porady z ulubionych serwisów. Dlatego powinieneś przenieść swoje działania do Internetu. W artykule radzimy, jak to zrobić, aby szybko zwiększyć sprzedaż.

Kampania display nastawiona na sprzedaż

W 2018 roku wydatki na reklamy display stanowiły 49% całkowitych wydatków na reklamę online. Nie bez powodu. Kampania banerowa nastawiona na sprzedaż to jeden z najlepszych sposobów na to, aby przyciągnąć odbiorców, którzy szukają dla siebie odpowiednich farmaceutyków. Reklama display przynosi bardzo dobre efekty pod warunkiem, że:

  • zostanie wyemitowana w miejscach, które odwiedzają Twoi potencjalni Klienci;
  • będzie przyciągać ciekawą, a jednocześnie przejrzystą kreacją;
  • emisja odbędzie się w tych dniach i godzinach, w których Twoi odbiorcy chętnie podejmują decyzje zakupowe;
  • formaty banerów zostaną dostosowane do miejsca publikacji, kanałów (przykładowo mniejsze formaty sprawdzą się w przypadku artykułów czy urządzeń mobilnych);
  • kampania będzie właściwie targetowana, czyli trafi do osób pasujących do ,,profilu” Twojego klienta.

Źródło: Portfolio MDI, realizacje dla Salveo Poland.

Rich media, czyli wyróżnik Twojej oferty

Sprzedajesz swoje produkty w aptekach internetowych lub dużych serwisach e-commerce (np. Ceneo)? Zamień sztampowe opisy tekstowe na interaktywne rich media. Karta produktu, która angażuje użytkownika, to sposób na to, aby wyróżnić się wśród konkurencji oraz w ciekawy sposób pokazać wszystkie walory produktu. Pamiętaj o tym, że karta powinna nie tylko być atrakcyjna graficznie czy tekstowo, ale też responsywna – prawdopodobnie część odbiorców wyświetli ją na ekranach smartfonów.

Social media też sprzedają

Możliwości social mediów nie ograniczają się do budowania świadomości marki, lojalizacji i angażowania odbiorców (choć w dłuższej perspektywie sprzedażowej są to istotne działania). Zainwestuj w płatne kampanie reklamowe i targetuj je pod kątem wieku, płci, lokalizacji czy zainteresowań Twoich odbiorców. W ten sposób promuj przede wszystkim posty produktowe, prezentujące Twoje artykuły z pespektywy korzyści bądź informujące o aktualnych rabatach.

Nie zapominaj też o tych, którzy kiedyś byli o krok od zakupu – wystarczy niewiele, aby przekonać takie osoby do finalizacji transakcji. Uruchom dynamiczną kampanię remarketingową (Dynamic Product Ads). Dzięki niej dotrzesz do osób, które już kiedyś były zainteresowane Twoją ofertą.

Komunikacji w social mediach Twojej marki nie musisz ograniczać się Facebooka i Instagrama. Twoi Klienci w czasie pandemii są m.in. na Pintereście. Wyszukują tam hasła związane ze zdrowiem, np. ,,jak zachować zdrowie” czy ,,odporność u dzieci” (wzrost liczby wyszukiwań o 50% w ciągu drugiej połowy marca).

Więcej o tym, jak sprzedawać za pomocą social media, przeczytasz w tym artykule.

Sprawdź też działania w social media prowadzone przez naszą agencję dla brandu Isla oraz fanpage’a Wiemy, co zdrowe (Salveo Poland).

Twojego szkraba męczy katar? Możesz mu pomóc z Nosko w 5 prostych krokach. 😍 Poznaj je wszystkie: https://www.wiemycozdrowe.pl/nosko

Opublikowany przez Wiemy, co zdrowe Sobota, 14 marca 2020

 

Content, który wspiera sprzedaż

W dobie koronawirusa Twoi Klienci szukają nie tylko produktów, które pomogą im zadbać o zdrowie, ale także porad i wskazówek. Dostarczaj odbiorcom wysokojakościowych treści, aby zbudować świadomość marki, wzbudzić zaufanie, a z czasem – prowadzić komunikację z pozycji eksperta. Takie działania jednocześnie ułatwią Ci sprzedaż oraz wesprą lojalizację klientów, którzy chętniej wrócą po Twoje produkty przy okazji kolejnych zakupów.

Do wyboru masz wiele formatów contentu, m.in.:

  • artykuły eksperckie, sponsorowane (w zewnętrznych mediach) – pozwolą Ci one zaprezentować produkt w otoczeniu rzetelnych informacji i użytecznych treści.
  • newsletter – który nie powinien być wyłącznie zbiorem informacji o obowiązujących promocjach. W swoim mailingu możesz poinformować o najnowszych doniesieniach naukowych, działaniach Twojej marki w obliczu Covid-19, odesłać do artykułu na blogu. Pokaż odbiorcy, że poza możliwościami zakupowymi otrzymuje również wartość dodaną.
  • webinar – zorganizuj internetowe spotkanie ze swoimi odbiorcami. Daj klientowi możliwość zadania pytań i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami ,,na żywo”.
  • dedykowany landing page – który będzie bazą informacji na tematy powiązane z Twoimi produktami (a dodatkowo pozwoli znaleźć Twoją markę w Google).
  • spoty wideo – użyj w nich storytellingu i opowiedz odbiorcy historię, która przekona go do zakupu skuteczniej niż jakakolwiek promocja. O tym, jak tworzyć spoty w okresie pandemii, przeczytasz tutaj.

Kampania Adwords

W czasie pandemii Twój Klient większość czasu spędza w domu, a jednocześnie jest wyczulony na punkcie zdrowia i higieny. W związku z tym często korzysta z pomocy… wyszukiwarki Google. Daj mu się tam znaleźć! Sprzedaż Twoich produktów wesprze umiejętnie przeprowadzona kampania Adwords.

W przypadku Google Ads pierwsze skrzypce grają odpowiednio zoptymalizowane treści. Muszą one zawierać frazy, które wpisuje w Google Twój potencjalny Klient. Nie oznacza to jednak przyzwolenia na brak kreatywności! CTA, informacje o rabatach, prezentacja produktu językiem korzyści – dobrze przygotowana reklama Adwords łączy te elementy ze starannie wybranymi słowami kluczowymi.

Działasz w branży farmaceutycznej i w dobie pandemii dostrzegasz wzmożone zainteresowanie swoimi produktami? Jako agencja doświadczona w działaniach digitalowych pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż online. Przygotujemy strategię dostosowaną do obecnych okoliczności, podpowiemy, jak reagować w obliczu nadchodzących zmian. Zaplanujemy i wdrożymy kampanie reklamowe. Zrobimy to profesjonalnie i z wyczuciem – mając na uwadze zarówno aktualną, trudną sytuację, jak i założone przez Ciebie cele sprzedażowe.

Porozmawiajmy!

 

Ula Konopacka
Business Development Director

tel. 533 353 939
u.konopacka@mdigroup.pl

zadzwoń lub napisz

 

Zobacz następny wpis Reklama w czasach zarazy. Jak możesz pomóc swoim klientom i… Twojej marce?