Jak szybko wdrożyć sprzedaż w firmie na Facebooku? Poradnik

KATEGORIA: Social media

Chcesz mieć możliwość dotarcia ze swoimi produktami do ponad 2 miliardów ludzi na świecie i blisko 17 milionów osób w Polsce? Właśnie tylu użytkowników ma Facebook. Portal jest nie tylko świetnym narzędziem do budowania relacji z potencjalnymi klientami. Facebook daje duże możliwości sprzedażowe. Warto z nich skorzystać, szczególnie w dobie pandemii, kiedy większość działań przenosi się do świata cyfrowego.

1. Stwórz sklep na Facebooku

Przenieś swój sklep… na Facebooka! Stwórz na fanpage’u osobną zakładkę ,,sklep”, która da Ci możliwość zaprezentowania produktów i ułatwi klientom ich zakup. Możesz wprowadzić produkty ręcznie lub powiązać facebookowy sklep z istniejącym feedem produktowym.

 

Źródło: https://www.facebook.com/pg/Sklep.Intersport.Polska/shop/?ref=page_internal

Dzięki sklepowi na Facebooku Twój Klient zyskuje możliwość szybkiego przeglądu i weryfikacji produktów. Może też łatwo:

  • sfinalizować transakcję, klikając przycisk ,,zapłać w witrynie” przenoszący na docelową stronę w sklepie internetowym;
  • wysłać wiadomość na Messengerze w celu dopytania o produkt.

2. Oznaczaj produkty w postach

Po skonfigurowaniu sklepu na Facebooku zyskasz możliwość oznaczania produktów w postach (możesz to robić zarówno na Facebooku, jak i Instagramie). Dzięki temu stworzysz ciekawe tekstowo i graficznie, angażujące posty, które dodatkowo spełnią Twoje cele sprzedażowe.

Źródło: bryks.it

Oznaczenie produktu w postach to korzyści w postaci:

  • możliwości zaprezentowania produktu w różnych wersjach/z różnych stron;
  • szybkiej weryfikacji gotowości zakupowej użytkownika (który widzi od razu zarówno produkt, jak i cenę);
  • opcji bezpośredniego przejścia z posta na stronę finalizującą sprzedaż.

3. Pamiętaj o płatnych reklamach

Za pośrednictwem komunikacji organicznej na Facebooku możesz dotrzeć do ogromnej ilości osób, to jednak nie podniesie Twojej sprzedaży. Zainwestuj w płatne kampanie reklamowe i targetuj je pod kątem wieku, płci, lokalizacji czy zainteresowań Twoich odbiorców. W ten sposób promuj przede wszystkim posty z linkami do Twojego sklepu – to pozwoli Ci dotrzeć do klientów z konkretnym produktem, kolekcją czy akcją rabatową.

W przypadku sklepów internetowych duży potencjał mają kampanie remarketingu dynamicznego (Dynamic Product Ads). Dzięki nim odwiedzającym wyświetlają się te produkty, które już kiedyś oglądali w Twoim sklepie. W ramach takiej kampanii możesz pokazać swojemu potencjalnemu klientowi nawet 5 produktów w jednej reklamie.

Źródło: shoplo.com

4. Wracaj z ofertą dzięki pikselowi Facebooka

Jeśli korzystasz z reklamy na Facebooku, na Twojej stronie powinien zostać wdrożony Piksel Facebooka. To kod umożliwiający:

  • śledzenie zachowań Twoich potencjalnych klientów (takich jak wyszukiwanie produktów, wyświetlanie ich, dodawanie do koszyka i innych);
  • powrót z ofertą do osób, które już kiedyś wyświetliły Twoją witrynę.

Piksel Facebooka umożliwi Ci wdrożenie kampanii remarketingowej. Dzięki niemu utworzysz listę remarketingową – niestandardową grupę odbiorców – do której następnie dotrzesz ze spersonalizowanymi reklamami. To pozwoli Ci nakłonić do zakupu te osoby, które zastanawiają się nad Twoją ofertą lub zrezygnowały z produktu tuż przed finalizacją decyzji zakupowej.

5. Angażuj potencjalnych klientów

Pamiętaj o CTA! Dodaj do Twojego fanpage’a przycisk zachęcający do wykonania określonej akcji. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, Twoim pierwszym intuicyjnym wyborem będzie ,,Kup teraz”. Możesz jednak zmienić tekst na przycisku na taki, który lepiej odpowiada Twojej działalności/charakterowi fanpage’a, np. ,,Zadzwoń teraz”.

Realizując cele sprzedażowe, nie zapominaj o społecznościowym charakterze Facebooka. Angażuj swoich odbiorców poprzez ciekawy content, dodawaj hasztagi powiązane z Twoją branżą. Reaguj na ich komentarze, wchodź z nimi w dyskusję i zadawaj pytania. Pamiętaj, że sprzedaż powinna być naturalnym następstwem zbudowania grupy lojalnych, zaangażowanych odbiorców.

Chcesz wdrożyć dla swojej marki sprzedaż na Facebooku? Powierz to zadanie naszym specjalistom, którzy:

  • wiedzą, jak wykorzystywać możliwości Facebooka;
  • potrafią odpowiedzieć ciekawą strategią i kreacją na potrzeby odbiorców;
  • rozumieją (z uwagi na obecną sytuację) rosnącą rolę działań digitalowych i potrzebę szybkiego ich wdrożenia.

Porozmawiajmy!

 

Ula Konopacka
Business Development Director

tel. 533 353 939
u.konopacka@mdigroup.pl

zadzwoń lub napisz

 

Zobacz następny wpis Patriotyzm zakupowy w branży spożywczej – trend nie tylko dla lokalnych dostawców