Co zamiast spotu? 5 alternatyw dla tradycyjnego ATL w dobie koronawirusa

KATEGORIA: ATL

Trudne okoliczności związane z pandemią stawiają nowe wyzwania przed reklamą ATL. Realizacja tradycyjnego spotu – z aktorami, ekipą filmową, starannie przygotowanym planem – nie wchodzi w grę. Co zrobić, kiedy kampanie planowane od miesięcy stają pod znakiem zapytania? Czym je zastąpić? Na szczęście dla tradycyjnych spotów istnieją niemniej atrakcyjne alternatywny. Sprawdź, jakie!

1. Animacja – spotu i… czasu odbiorców

Animowany spot może być równie atrakcyjny jak ten tradycyjny. Szczególnie, jeśli piękna, nowoczesna grafika idzie w parze z relaksacyjną muzyką i efektami dźwiękowymi. Tak dzieje się w reklamie producenta kawy Nespresso.

Animowany spot zabiera nas w 30-sekundową podróż po Morzu Śródziemnym. Przenosi nas m.in. na pokład luksusowego jachtu czy nad spokojną, zieloną zatokę. Tej wirtualnej wyprawie towarzyszy nie tylko szum fal, ale też dźwięki nalewanych napojów czy brzęk szklanek pełnych mrożonej kawy.

Reklamy animowane mają tę przewagę, że nie tylko pokazują produkty, ale też budują wokół nich angażujące, intrygujące historię. A te na pewno zostaną docenione przez odbiorców, którzy w dobie pracy zdalnej i pozostawania w domach poszukują rozrywek na miarę obecnych okoliczności.

Animacja świetnie sprawdzi się również wtedy, kiedy chcesz edukować swoich odbiorców. Przykład? Video explainer dla województwa śląskiego, zrealizowany przez naszą agencję w ramach kampanii MOGĘ! #ZatrzymaćSMOG.

Animacja o charakterze edukacyjnym dobrze wpisuje się w obecne okoliczności związane z pandemią. Taka forma przekazu pozwala propagować dobre wzorce zachowań i pomaga w budowaniu wizerunku odpowiedzialnej, solidarnej ze swoimi konsumentami marki.

2. Zaskakuj dzięki… stockom

Materiały stockowe kojarzą Ci się z wyreżyserowanymi, sztucznymi ujęciami? Obejrzyj jeden z filmów zrealizowanych przez Shutterstock w ramach kampanii o przekornej nazwie ,,It’s not a stock” i przekonaj się, że Twoje wrażenie jest mylne.

Kiedy nagranie tradycyjnego spotu wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem lub nasza kreacja wymaga ujęć przedstawiających ludzi bądź niezwykłe zakątki, możemy posiłkować się ogromną bazą nagrań zamieszczoną na Shutterstocku.

3. Połącz wideo z animacją

Dysponujesz naturalnymi ujęciami, nakręconymi przy okazji poprzednich spotów Twojej marki? A może pandemia przerwała pracę na planie zdjęciowym i udało Ci się zrealizować tylko część scenariusza? Uzupełnij wideo, którym dysponujesz, animacją. Takie połączenie wygląda naprawdę ciekawie i estetycznie, o czym możesz się przekonać, oglądając spot naszej agencji przygotowany we współpracy z marką Sudocrem:

4. Wykorzystaj moc YouTuba

YouTube to serwis, z którego korzysta aż 68% użytkowników Internetu w Polsce, co oznacza, że za pośrednictwem tego kanału można dotrzeć do aż 13 mln osób w naszym kraju. Brzmi jak dobra alternatywa dla telewizji, prawda?

Ciekawym sposobem na promocję jest wykorzystanie krótkiego showreela jako spotu reklamowego wyświetlanego przed filmem na YouTubie. Tego rodzaju nagranie może przypominać infografikę (jak w kampanii ABC Zdrowie dla Polpharmy) lub mieć charakter miniporadnika (tak jak reklama kremów NIVEA Aqua Sensations).

5. Spot? Zamień tradycyjny na produktowy

O tym, że mądrze promujące się marki rezygnują z kreacji niedostosowanych do okoliczności, pisaliśmy w poprzednim artykule. Producent spożywczy Hershey’s w związku z rozwojem pandemii zamienił następujący spot:

na spot typowo produktowy:

Marka uzasadniła swoją decyzję publicznie. Postanowiliśmy wycofać dwie nasze reklamy, propagujące relacje międzyludzkie (w tym uściski, podawanie dłoni) w związku z epidemią. Zastąpiliśmy je reklamami zorientowanymi na produkt – tłumaczy Jill Baskin, dyrektor ds. marketingu marki. Choć spot produktowy jest mniej atrakcyjny niż ten oparty o relacje międzyludzkie, odbiorcy z pewnością docenią szybką, odpowiedzialną i dostosowaną do okoliczności decyzję brandu.

Chciałbyś wdrożyć dla swojej marki jedno z powyższych rozwiązań? Szukasz niekonwencjonalnych alternatyw dla tradycyjnych spotów? Chcesz zlecić animację, przemontować istniejące już materiały lub pozyskać ciekawe zdjęcia z niestandardowego źródła?

Jako doświadczona agencja zajmiemy się kompleksową realizacją kampanii dla Twojej marki. Dostosujemy działania zarówno do grupy docelowej, jak i obecnych okoliczności. Zajmiemy się realizacją wybranego przez Ciebie rozwiązania i dołożymy wszelkich starań, aby efekty spełniły Twoje oczekiwania i… cele sprzedażowe lub wizerunkowe.

Porozmawiajmy!

 

Ula Konopacka
Business Development Director

tel. 533 353 939
u.konopacka@mdigroup.pl

zadzwoń lub napisz

 

Zobacz następny wpis FMCG: 5 sygnałów, że czas na rebranding