FMCG: 5 sygnałów, że czas na rebranding

KATEGORIA: Branding

Wydaje Ci się, że jesteś w swoich działaniach marketingowych spójny i autentyczny, ale… to nie wystarcza. Klienci przechodzą obok półki z Twoimi produktami obojętnie? Zyski konkurencji szybują w górę, a Twoje maleją? To znak, że czas na rebranding! Sprawdź, kiedy warto go przeprowadzić i poznaj przykłady firm, które zrobiły to z sukcesem.

Czy już czas na rebranding? Twoja check-lista

1. Niska rozpoznawalność

Konsumenci mylą Twoją markę z inną? Pora na zmianę komunikacji i identyfikacji wizualnej oraz wyróżnienie się na tle konkurencji. Rebranding sprawdza się również wtedy, gdy potencjalny klient nie ma z Twoją marką żadnych skojarzeń, jest wobec niej zupełnie obojętny i bierny.

2. Zmiany strukturalne

Tzw. rebranding ofensywny to wprowadzanie zmian obliczonych na rozwój firmy. Nowy, duży inwestor? Oddzielenie się od marki-matki? Każda z tych ,,rewolucji” powinna zostać zakomunikowana w przemyślany sposób.

3. Nowy model działalności

Rebranding może pomóc marce zaistnieć na innym rynku, szczególnie międzynarodowym. Jest też dobrym pomysłem, jeśli firma zmienia profil działalności lub znacznie go rozszerza.

4. Problemy z grupą docelową

Twoje produkty przestały być atrakcyjne dla pierwotnej grupy docelowej? A może dotychczasowa nisza konsumencka nie jest w stanie zagwarantować Twojej marce odpowiedniej dynamiki rozwoju? Rebranding pomoże Ci zarówno zbudować lojalność wśród dotychczasowych konsumentów, jak i pozyskać nowych klientów.

5. Spadek sprzedaży

Słupki bardzo szybko lecą w dół? Bez względu na to, co jest tego przyczyną (wpadki wizerunkowe, przestarzała komunikacja), rebranding pomoże Ci zażegnać kryzys.

Udany rebranding – przykłady dla FMCG

Zdrowsze… opakowanie

Jak w dobie zdrowego stylu życia promować produkty, które z ,,byciem fit” wcale się nie kojarzą? Producent chipsów Lays zrobił to w sprytny, a jednocześnie prosty sposób. Zmienił opakowanie popularnych przekąsek tak, by wyeksponować cechę, która kojarzy się ze zdrową żywnością. W prawym górnym rogu paczki klient znajdzie rzucający się w oczy napis ,,zero gram trans tłuszczów”.

Efekt? Wzrost sprzedaży, który znacznie przewyższył oczekiwania samego zarządu.

Źródło: projektowaniegraficzne.pl

Nowa komunikacja, nowy klient

Większość z nas kojarzy dezodoranty Old Spice. Mało kto jednak wie, że kiedyś kosmetyki tej marki prezentowały się tak:

Źródło: spottergraphics.files.wordpress.com/

Stonowany i nudny wizerunek nie trafiał do młodszych odbiorców, a starsi konsumenci nie byli w stanie zapewnić marce odpowiedniej dynamiki sprzedaży. Stąd odświeżenie komunikacji i kampania z udziałem byłego gracza amerykańskiego futbolu, Isaiah Mustafy.

Kreatywne slogany i catchphrase’y w połączeniu ze znaną twarzą pozwoliły zaintrygować tych odbiorców, którzy dotychczas nie zdawali sobie sprawy z istnienia marki.

Rebranding od A do Z

Kiedy chcesz całkowicie zmienić pozycjonowanie marki, musisz być gotowy na duże zmiany wizerunkowe. Tak jak marka Mokate. Brand kojarzony z produkcją cappucino w proszku postanowił rozszerzyć swoją działalność o inne produkty kawiarniane – w tym różne rodzaje kaw, herbat, napojów na bazie kakao czy gorących czekolad. Stąd zmiana nazwy (na Caffeteria Mokate), identyfikacji wizualnej oraz akcja promocyjna oparta na sponsorowaniu wybranych programów (spoty sponsorskie emitowane przed programami takimi jak ,,Dzień dobry TVN”, ,,Jaka to melodia”, ,,Taniec z gwiazdami”).

Rebranding – jak zrobić to dobrze?

Niestety, rebranding nie jest taki prosty, jak mogłoby się wydawać.

  1. Statystyki pokazują, że w 37% przypadków przeprojektowanie opakowania zmniejsza sprzedaż.
  2. Kilka lat temu marka GAP przeprowadziła rebranding wart ponad 100 milionów dolarów. Nowa szata graficzna przetrwała… tydzień. Konsumenci wymogli na marce powrót do znanego im logo.

Te dwa przykłady pokazują, że nieumiejętnie przeprowadzony rebranding może dużo kosztować – dosłownie i w przenośni. Dlatego zmianę strategii, odświeżenie komunikacji czy przeprojektowanie opakowań warto powierzyć specjalistom.

Jako doświadczona agencja reklamowa przeprowadzimy dla Ciebie skuteczny rebranding. Zidentyfikujemy problemy wokół Twojej marki, zajmiemy się dotarciem do grupy docelowej w różnych kanałach i mediach. Zadbamy o spójność i wizerunek, obok którego Twoi klienci nie przejdą obojętnie!

Porozmawiajmy o Twojej marce!

  • Chcesz wiedzieć, jak przygotować skuteczną kampanię zintegrowaną, tworzoną z myślą o kliencie?
  • Masz pytania związane z prowadzeniem komunikacji marketingowej w internecie?
  • Chcesz rozpocząć współpracę z agencją reklamową, która ma doświadczenie w brandingu?

 

Ula Konopacka
Business Development Director

tel. 533 353 939
u.konopacka@mdigroup.pl

zadzwoń lub napisz

 

Zobacz następny wpis Jak szybko wdrożyć sprzedaż w firmie na Facebooku? Poradnik