Współczesna kobieta okiem influencerek (i nie tylko!)

KATEGORIA: Branding

Kim jest współczesna kobieta? Jakie ma priorytety? Czym się kieruje przy dokonywaniu wyborów? Pytamy o to influencerkę, Karolinę Winkowską. Sprawdzamy też, co na ten temat mają do powiedzenia inne influencerki. Konfrontujemy te opinie ze statystykami. Wszystko po to, aby zbudować obraz kobiety, który pomoże Ci skutecznie sprzedawać!

Z doświadczenia influencerki

Tak opisuje współczesną kobietę Karolina Winkowska, influencerka, podróżniczka i profesjonalna kitesurferka:

Współczesna kobieta jest niezależna, zwiedza świat, odkrywa nowe pasje. Jednocześnie dba o siebie na wielu płaszczyznach poprzez: zabiegi pielęgnacyjne, aktywność fizyczną, medytację, a także samorozwój i odkrywanie nowych horyzontów. Kobiety dzisiaj mają dużo możliwości, z których czerpią wiele korzyści dla siebie i całego otoczenia. 

Niezależność, odwaga, ciekawość świata. Kobiety nie zawsze były tak postrzegane. Obraz kobiety zmienia się, szczególnie w social mediach i blogosferze. Spytaliśmy Karolinę o najistotniejsze jej zdaniem zmiany.

Po pierwsze: kobiety przestały się wstydzić własnych niedoskonałości. Co więcej – pokazują, jak można pokochać swoje kompleksy i zamienić je w atuty. Po drugie: coraz więcej kobiet dzieli się swoimi poglądami ze światem dzięki swoim portalom społecznościowym. Dlaczego to istotna zmiana? Korzystanie z mediów społecznościowych wydaje się łatwe. Nasze słowa bardzo szybko trafiają do tysięcy odbiorców. Jest tylko jedno ,,ale”. Dzielenie się swoimi poglądami w takiej skali wymaga dużej odwagi. A współczesne kobiety mają jej coraz więcej.

A w jaki sposób trafić do właśnie tej grupy odbiorców? Jak przekonać do siebie współczesne kobiety? Karolina odpowiada na to pytanie na podstawie własnych doświadczeń:

Każda influencerka ma inną grupę odbiorców. Kobiety, które mnie obserwują, to bardzo często kitesurferki, sportsmenki, podróżniczki. Dziewczyny razem ze mną odkrywają nowe miejsca i nowe możliwości, jakie oferuje sport. Takie treści są w centrum ich zainteresowań. Moje followerki nie znajdą u mnie tego, czego sama nie lubię – eksponowania nagiego ciała. Wiem, że takie zdjęcia są normą, szczególnie w przypadku sportów, które można uprawiać w bikini. Ale wiem też, że u bardzo wielu dziewczyn tego typu treści powodują dyskomfort. Na moich kanałach kobiety szukają czegoś zupełnie innego – autentycznego zamiłowania do sportu, podróży. I znajdują to.

Kobiety o kobietach… dla kobiet

Czy opinie Karoliny na temat współczesnych kobiet podzielają inne influencerki?

Ilona Adamska, autorka blogów ,,Szczypta luksusu” oraz ,,Sztuka i biznes”, właścicielka agencji PR, tak mówi o współczesnej kobiecie*:

Kobieta, która wie, czego chce od życia. Która odważnie idzie do przodu, stawia na siebie – choć nie zapomina o najbliższych, o rodzinie. Coraz więcej kobiet umie dziś walczyć o siebie, o swoje prawa. Nie boi się mówić głośno o swoich potrzebach.

Ilona Adamska, podobnie jak Karolina Winkowska, dostrzega silny trend ,,bycia nieidealną”:

Nie musimy być perfekcyjne. Każda z nas ma prawo do błędów i chwil zwątpienia. […] Nie bójmy się i nie obrażajmy na krytykę. I nauczmy się celebrować sukcesy. Nawet te najmniejsze. Nagradzajmy siebie za wszystkie wygrane bitwy.

Z powyższych opinii wyłania się obraz kobiety przede wszystkim samoświadomej. Takiej, która potrafi zadbać o siebie i innych. I ma w sobie wewnętrzny spokój, o którym mówi wiele influencerek, m.in. Agnieszka Maciąg:

Jeśli łączymy się ze swoją wewnętrzną mocą, zamiast bezradnie poszukiwać uznania na zewnątrz siebie, stajemy się wspaniałe, silne, a problemy codzienności przestają być dla nas dramatami i demonami – są po prostu przeszkodami do pokonania. 

A co na to statystyki?

To wszystko opinie i głosy. A statystyki?

Z badań zrealizowanych przez IPSOS wynika, że współczesna kobieta postrzegana jest jako:

  • niezależna (26% respondentów),
  • wykształcona (24%),
  • pracowita (22%),
  • zadbana (21%)
  • zabiegana (20%).

Priorytetami dla współczesnej kobiety są przede wszystkim kariera (53%) i rodzina (40%). Co ciekawe, respondenci rzadko opisywali płeć piękną jako delikatną (4%) czy wierną (5%). To pokazuje, że zmieniają się nie tylko same kobiety, ale także ich obraz. Coraz częściej kojarzymy panie z odwagą, pewnością i spokojem, a nie nadwrażliwością i słabością.

Kim zatem jest współczesna kobieta? Osobą aktywną i ambitną, ale nie karierowiczką. Kimś, kto dba o harmonijny rozwój. Kobietą niezależną, która potrafi być solidnym oparciem dla innych. Osobą odważną, ciekawą świata, głośno mówiącą swoje zdanie.

Zastanawiasz się, jak trafić do kogoś takiego? Kobiety to Twoja główna grupa docelowa? Dotychczasowa komunikacja Twojej marki jest nieskuteczna? Zaprojektujemy dla Ciebie strategię komunikacji. Dobierzemy kanały, stworzymy treści i uspójnimy je z koncepcją graficzną Twojej marki!

 

* Na podstawie wywiadu: https://modern-woman.com/jaka-jest-wspolczesna-kobieta-rozmowa-z-ilona-adamska/

Porozmawiajmy o Twojej marce!

  • Chcesz wiedzieć, jak przygotować skuteczną kampanię zintegrowaną, tworzoną z myślą o kliencie?
  • Masz pytania związane z prowadzeniem komunikacji marketingowej w internecie?
  • Chcesz rozpocząć współpracę z agencją reklamową, która ma doświadczenie w brandingu?

 

Ula Konopacka
Business Development Director

tel. 533 353 939
u.konopacka@mdigroup.pl

zadzwoń lub napisz

 

Zobacz następny wpis Budowanie marki poprzez opinie i rekomendacje, czyli o influencerach i nie tylko