Creative democracy

KATEGORIA: Branding

Creative democracy – tak właśnie można nazwać najnowszy trend wizualny, stanowiący odpowiedź na otaczającą nas technologię. Jako że tworzy go każdy użytkownik smartfona oraz social mediów niezależnie od wieku, statusu społecznego czy narodowości, charakterystyczne dla niego są różnorodność oraz przedstawienie uchwyconej chwili.

TREND NA MIARĘ WSPÓŁCZESNOŚCI

Inicjatorami trendu są millenialsi i generacja Z.
To te grupy najchętniej i najczęściej dzielą się zdjęciami swoimi i swoich bliskich w social mediach. Poprzez aktywne udostępnianie treści ze swojego życia w postaci grafik, stworzyli nowy styl wizualny, który w krótkim czasie stał się  mainstreamowy. Oprócz takich elementów jak zróżnicowanie i emocjonalność, creative democracy charakteryzuje się zestawieniem wyrazistych tonacji oraz color blockingiem, którego prekursorem jest sam Yves Saint Laurent.

 

Creative democracy jako trend wśród użytkowników smartfonów

KAMPANIA, KTÓRA ŁĄCZY

Najnowsza, globalna kampania Coca Cola – It’s time to eat together, która została uzupełniona o limitowaną edycję puszek, doskonale wpisuje się w powyższy trend. Puszki stworzyła agencja reklamowa Geometry przy współpracy z brytyjską ilustratorką Camillą Perkins. Ilustracje są utrzymane w charakterystycznym dla marki minialistycznym stylu i świetnie ukazują różnice w wieku, narodowości czy wykonywanym zawodzie.

Ogólna idea projektu opiera się na tym, że klasyczne potrawy i ich ponadczasowy smak łączą ludzi na całym świecie, niezależnie od narodowości. Za sprawą globalizacji meksykańskie jedzenie jest powszechne i lubiane w Stanach Zjednoczonych, tak samo jak kebaby są znanym fast foodem w Azji. Dzielenie się posiłkiem to dzielenie się chwilą, podczas której znikają bariery i zacierają się stereotypy. Koncept ten bardzo zgrabnie został przeniesiony na puszki: na każdym opakowaniu jednostkowym znajdują się dwie postacie różniące się od siebie pod względem płci, wieku i etniczności, które zwrócone są do siebie twarzą. Taki układ wskazuje na wzajemną tolerancję i otwartość. Pozy zostały jakby zatrzymane w trakcie rozmowy. Koncepcja nie zamyka się jednak w obrębie pojedynczej puszki. Została ona rozszerzona na całą serię: opakowania można dowolnie łączyć i zestawiać postacie między puszkami, co jeszcze bardziej wzmacnia efekt przełamywania teoretycznych barier.

Zobacz następny wpis Kosmetyki HALAL – co to znaczy dla producenta i konsumenta?