Rodowita – strategia komunikacji i social media

EMOCJE DZIKOŚĆ I... SPOKÓJ

Jeśli jest żywioł, który może połączyć dzikość i spokój, to jest to woda. Kiedy produkt czerpie z nieprzewidywalności i siły natury, a marka dopiero wchodzi na rynek, pojawia się wyzwanie w postaci ,,okiełznania” potencjału komunikacyjnego brandu. Pierwotne, roztoczańskie źródła i otaczająca je przyroda to wyróżnik, wokół którego można zbudować całościową strategię komunikacji marki.

ZADANIE: Ujarzmić ,,dziką”markę

Pokazać to, co decyduje o niezwykłości wody Rodowita (naturalna ochrona geologiczna, trudno dostępne źródła). Zamienić krajobrazowe i przyrodnicze atuty w reason to buy.

Roztoczański las jako element grafik przygotowywanych przez MDI dla Rodowita.

Linie komunikacyjne opracowane przez agencję MDI dla Rodowita.

Efekt? Wyodrębnienie 4 głównych kierunków komunikacji.

STRATEGIA KOMUNIKACJI

Oparliśmy strategię komunikacji o trzy trendy-filary:

  • reGENERACJĘ, czyli potrzebę powrotu do tego, co pierwotne;
  • reDEFINICJĘ pojęcia ,,marki premium” i ,,luksusu”;
  • reEDUKACJĘ, czyli edukację prowadzoną przez samych konsumentów.

SOCIAL MEDIA

 

Strategię przekładamy na działania w social mediach. Facebook jest miejscem, gdzie z jednej strony dostarczamy wiedzę, z drugiej – dbamy o dialogowość i zaangażowanie.

Na Instagramie natomiast snujemy wizualną opowieść o marce.

Butelka wody Rodowita z Roztocza.

Przykładowa grafika do posta w kampanii wody Rodowita.

EFEKTY:

Zaspokajamy wilcze apetyty na wyraziste treści i przynależność do dzikiej społeczności. A w kolejnym kroku… gasimy pragnienie – oczywiście z wodą Rodowita.