Dotacje, rozwój, infrastruktura, badania i rozwój. To hasła, które mało Ci nie mówią, prawda? Jak to zmienić? Bardzo prosto. Wystarczy zamiast projektów pokazać ludzi i ich emocje.
ZADANIE
Obudzić świadomość, przekonać do działania
Czy wiesz, że Ty też korzystasz z Funduszy Europejskich? Przeprowadziliśmy kampanię po to, abyś miał tego świadomość. I przekonał się, że możesz zostać nie tylko odbiorcą, ale i liderem zmian.
OPOWIEŚĆ
Kto trafi do współczesnych odbiorców lepiej niż youtuber? W naszej kampanii o Funduszach Europejskich opowiadał Filip Nowobilski (Duży w Maluchu). W swoim maluchu rozmawiał z przedsiębiorcami, naukowcami i innymi inicjatorami zmian.
Nie mówiliśmy o efektach, tylko o ludziach. Zamieniliśmy statystyki i urzędniczy żargon na swobodne rozmowy z beneficjentami. Efekt? Angażujące materiały na blogu, w social mediach, mailingu czy na ogólnopolskich portalach.
Budziliśmy emocje, ale nie rezygnowaliśmy z konkretów. Kto i kiedy może zdobyć dotację? Jak ją efektywnie wykorzystać? Staraliśmy się, aby każdy, kto jest zainteresowany odpowiedziami na te pytania, otrzymał je.
Promowaliśmy pozyskiwanie środków unijnych poprzez:
Mailing
E-booki
Artykuły blogowe
Współpraca z onet.pl i wp.pl
Kampania display i artykuły natywne
Kampania Adwords i GDN
Adwords: 10 000 wejść miesięcznie
GDN: 500 wejść miesięcznie
Angażująca kampania bez ustępstw merytorycznych.
9 miesięcy działań, które dały efekty powyżej zakładanych oczekiwań.
Zwiększenie liczby subskrybentów kanału YouTube.
Wydłużenie średniego czasu trwania sesji na stronie www.
Wzrost liczby followersów profilu na Instagramie.
Zwiększenie współczynnika zaangażowania (Facebook) tylko w pierwszym miesiącu kampanii.
Zwiększona ilość unikalnych użytkowników na każdy artykuł.