Oddech dla Opola – kampania edukacyjna

EMOCJE SPOŁECZNA ŚWIADOMOŚĆ

Czyste kontra zanieczyszczone powietrze - grafika przygotowana w ramach portfolio MDI (kampania Oddech dla Opola).

Dobra jakość powietrza to wyzwanie, z którym muszą się mierzyć nie tylko regiony słynące z problemu smogu, takie jak Kraków czy Aglomeracja Śląska. Razem z miastem Opole pokazaliśmy, że wszędzie możemy walczyć o czyste powietrze.

Grafika z logo akcji (Czyste powietrze - Oddech dla Opola).

 

Zadanie

Wielu mieszkańców Opola nie zdaje sobie sprawy, że problem niskiej emisji dotyczy także ich okolic. Pokażmy, jak w prosty sposób możemy starać się zmniejszać przyczyny powstawania smogu, a także doraźnie chronić się przed tym zagrożeniem.

Idea

Sposobów na oddech dla Opola jest bardzo wiele. Podzieliśmy je na 7 prostych działań, które z łatwością może wcielać w życie każdy mieszkaniec miasta.

Metody walki z niską emisją i rady dotyczące doraźnej ochrony przed zanieczyszczaniem powietrza publikowaliśmy równocześnie w kanałach social media, radiu i przestrzeni miejskiej Opola.

Infografika przygotowana przed MDI dla kampanii edukacyjnej Oddech dla Opola.

Grafika ze sposobami na czyste powietrze (portfolio MDI, kampania Oddech dla Opola).

Przykłady postów zrealizowanych przez agencję MDI w ramach kampanii Oddech dla Opola.

Grafika edukacyjno-poradnikowa przygotowana przez agencję MDI w ramach kampanii Oddech dla Opola.

Grafika ,,Walcz z niską emisją" przygotowana w ramach kampanii Oddech dla Opola przez agencję MDI.

Efekt

7 sposobów na czyste powietrze poznało większość mieszkańców Opola. Nasze działania dotarły do  ponad 94 700 osób, nie wliczając tych, którzy widzieli plakaty i słyszeli spoty radiowe.

Zaangażowaliśmy społeczność w aktywną dyskusję na temat smogu i zachęciliśmy ich do samodzielnego dzielenia się informacjami o tym ważnym problemie.