Rosnące zapotrzebowanie na treści audio. Jak je wykorzystać w swoim biznesie?

KATEGORIA: Branding

Traktujesz dźwięk jako dodatek do obrazu? Zapewne nie doceniasz siły oddziaływania treści audio, którą potwierdza… biologia. Zamiana fali dźwiękowej na impuls elektryczny trwa 2-krotnie krócej niż zamiana sygnału świetlnego. To oznacza, że do naszego mózgu informacja dźwiękowa dociera znacznie szybciej niż obraz. Co więcej – interpretacja sygnału dźwiękowego jest dla naszego mózgu dużo prostsza w porównaniu z dekodowaniem bardziej złożonego medium, jakim jest obraz.

Co to oznacza dla Ciebie – marketera, opiekuna lub właściciela marki? Treści audio to skuteczna reklama. Tym bardziej, że Twój potencjalny klient słucha coraz więcej. Rośnie popularność głośników smart (tylko Amazon deklaruje sprzedaż ponad 20 mln głośników Echo), wzrasta liczba odbiorców skupionych wokół kanałów audio (społeczność Spotify zwiększa się o ponad 30% w skali roku).

Pozwól słuchać, zamiast czytać

Aby dotrzeć do odbiorców szukających nagrań audio, nie musisz tworzyć nowych treści. Firma Apple poprosiła wydawców publikujących materiały w aplikacji Apple News o zgodę na produkcję ich dźwiękowych wersji. W ten sposób Apple chce dać odbiorcom wybór: szybsze, ale wymagające skupienia czytanie lub trwające nieco dłużej, ale umożliwiające symultaniczne wykonywanie innych czynności słuchanie.

Ruch Apple jest odpowiedzią na posunięcia innych firm: New York Times wykupił firmę Audm, przekształcającą długie historie w treści audio, a Google w listopadzie ubiegłego roku wypuściło na rynek autorski produkt z wiadomościami audio.

Połącz się z konsumentem za pomocą muzyki

Treści audio to nie tylko teksty do odsłuchania. 86% młodych osób (18-24 lata) lubi słuchać muzyki podczas zakupów, a 82% twierdzi, że muzyka pomaga im nawiązać więź z marką.

Siłę oddziaływania muzyki w szczególności wykorzystują marki modowe. W 2019 roku Prada uruchomiła profil na Spotify, dzięki któremu fani marki mogą w dowolnej chwili posłuchać utworów wykorzystywanych w kampaniach i pokazach. Z kolei Balenciaga opublikowała na swoim kanale YouTube 35-minutowe filmy artystyczne, oparte o muzykę i prosty graficzny przekaz.

Postaw na branding w wersji… audio

Dokładasz wszelkich starań, aby komunikacja Twojej marki była spójna wizualnie? Dopieszczasz pod tym względem grafiki w postach, materiały promocyjne, spoty TV? A czy w równym stopniu troszczysz się o warstwę dźwiękową Twoich treści?

Branding audio opiera się o wspólny dla różnych materiałów i kanałów, rozpoznawalny dźwiękowy motyw. Przykłady? Branding McDonald’s oparty o serię nastrajających pozytywnie dźwięków i hasło ,,I’m lovin’ it” lub dynamiczna kombinacja dźwiękowa T-mobile.

Daj się usłyszeć na Spotify

Według badań firmy Voxnest, liczba Polaków słuchających podcastów na platformie Spotify rośnie o 300% w skali roku. Nasi rodacy najchętniej słuchają nagrań należących do trzech kategorii: sztuka i rozrywka, edukacja, komedia. To wskazuje, że na Spotify jest dobrym miejscem zarówno na treści poradnikowe, bardziej specjalistyczne, jak i na te lżejsze, o charakterze lifestyle’owym.

Jak wykorzystywać Spotify w promocji? To zależy od charakteru Twojej marki i branży. Jesteś producentem środków farmaceutycznych? Kręć podcasty rozwiewające wątpliwości wokół najczęstszych dolegliwości Twoich Klientów lub nawiąż współpracę z twórcą prozdrowotnego kanału (np. dietetyka.opartanafaktach). Działasz w branży modowej? Stwórz niestandardową listę odtwarzania z charakterystyczną muzyką, opiniami Twoich klientów, logo marki i linkiem do Twojej kampanii.

Chcesz budować tożsamość marki i podnosić wskaźniki sprzedażowe za pomocą treści audio? Szukasz agencji, która pomoże Ci je wdrożyć i połączyć z innymi działaniami? Skontaktuj się z nami! Przygotujemy strategię, opracujemy content audio i zapewnimy jego skuteczną promocję.

Porozmawiajmy!

 

Ula Konopacka
Business Development Director

tel. 533 353 939
u.konopacka@mdigroup.pl

zadzwoń lub napisz

 

Zobacz następny wpis Ekologiczne opakowanie – must have skutecznej sprzedaży