Całkowicie biodegradowalne opakowania – need have dla branży spożywczej i beauty

KATEGORIA: Opakowania, Branding

Jako marketingowiec lub właściciel firmy liczysz się ze zdaniem i światopoglądem swoich konsumentów. Dlatego wprowadzasz sprzedaż produktów w opakowaniach eko. Problem w tym, że to samo robi Twoja konkurencja. Jak się wyróżnić? Zainwestować w opakowania w 100% biodegradowalne, które całkowicie rozkładają się na przestrzeni nawet kilkunastu tygodni.

Biopolimer zamiast plastiku

Zajmujemy się recyklingiem już od ponad 50 lat, a mimo to ilość recyklingowanych odpadów zatrzymała się na poziomie 40-50% w Wielkiej Brytanii i jedynie 13% w skali świata – mówi Amrit Hathiramani, założycie firmy Cove. W odpowiedzi na te statystyki marce udało się stworzyć w 100% biodegradowalną butelkę. Jest ona wykonana z biopolimeru, który w każdych warunkach rozkłada się na wodę, składniki organiczne i dwutlenek węgla. Proces rozkładu butelki zajmuje 5 lat (dla porównania: plastikowa butelka rozkłada się od 100 do 400 lat w zależności od rodzaju plastiku).

View this post on Instagram

expand your vision

A post shared by COVE (@cove) on

Siła roślin

Zdrowe śniadanie na bazie roślin w biodegradowalnej butelce? Takie rozwiązanie proponuje swoim klientom firma Earlybirds. Gęsty napój, będący bogatym źródłem błonnika i białka, a przy tym pozbawiony cukru, pakowany jest w butelki wykonane z… trzciny cukrowej. Butelki te są w pełni kompostowalne i całkowicie rozkładają się w przeciągu zaledwie 12 tygodni.

Wysokie standardy

Nowoczesne technologie pozwalają wdrażać naprawdę wysokie standardy produkcji opakowań kosmetycznych. Marka Dr Irena Eris wprowadziła na rynek serię The Highest Technology Inside Ecology. Rozmiary opakowań zostały w niej zredukowane do minimum. Opakowania stworzono z szybko biodegradowalnego, tzw. mało przetworzonego papieru. Papier ten posiada certyfikat FSC, co oznacza, że surowiec do jego produkcji pozyskano z lasu zarządzanego zgodnie z zasadami gospodarki zrównoważonej.

Źrodło: polki.pl

W opakowaniu biodegradowalnym czy… bez?

Nie ulega wątpliwości, że biodegradowalne opakowania zakładają pójście o krok dalej niż opakowania eko. Biodegradowalność oznacza niezależność od jakichkolwiek procesów utylizacji czy przetwarzania (w tym recyklingu). Pojawia się jednak na rynku inna tendencja, jeszcze korzystniejsza dla środowiska. Chodzi o naked packaging – tworzenie kosmetyków bez użycia jakichkolwiek opakowań. Taka metoda produkcji jest idealna w przypadku tych kosmetyków, które zachowują stałą postać, ale rozpuszczają się pod wpływem wody (mydeł, wybranych żeli do ciała).

Produkty naked packaging wprowadziła m.in. marka Lush. Artykuły bez opakowań stanowią prawie 50% podstawowego asortymentu tej marki (pozostała część asortymentu to opakowania biodegradowalne).

„Zrezygnowaliśmy z foliowych torebek. Pakujemy w torebki papierowe w cenie 50 groszy” – taki komunikat w sklepach nikogo już nie dziwi. Co więcej, konsumenci są w stanie zapłacić wyższą kwotę za produkt, o ile mają gwarancję biodegradowalnego opakowania. Bio opakowania z powodzeniem pełnią rolę nie tylko wizerunkową, ale i sprzedażową pod jednym warunkiem – ich wygląd musi sam w sobie stanowić czytelny komunikat dotyczący troski o środowisko.

Już wiesz, że dla Twojej grupy docelowej trendy eco, w tym biodegradowalność opakowań, są ważne. Tylko co dalej zrobisz z tą wiedzą? Skontaktuj się z nami – opracujemy i wdrożymy dedykowaną strategię komunikacji marki oraz zaprojektujemy szatę graficzną opakowań Twoich produktów. Pomożemy Ci także w promocji w mediach społecznościowych lub innych kanałach. Jako agencja zadbamy o to, aby zarówno produkt, jak i wizerunek marki odpowiadał potrzebom Twoich konsumentów.

Porozmawiajmy o Twojej marce!

  • Chcesz wiedzieć, jak przygotować skuteczną kampanię zintegrowaną, tworzoną z myślą o kliencie?
  • Masz pytania związane z prowadzeniem komunikacji marketingowej w internecie?
  • Chcesz rozpocząć współpracę z agencją reklamową, która ma doświadczenie w brandingu?

 

Ula Konopacka
Business Development Director

tel. 533 353 939
u.konopacka@mdigroup.pl

zadzwoń lub napisz