Silver influencerzy a branża beauty – na kogo warto mieć marketingowe oko?

KATEGORIA: Opakowania, Branding, Beauty

Kim jest babcia i dziadek, których święto obchodzimy w styczniu? Czy to stateczna para, która spokojnie spędza czas na emeryturze i z oddaniem pomaga w wychowaniu wnuków? Niekoniecznie. Coraz częściej osoby po 50. odkrywają możliwości nowych technologii i perspektywy, jakie otwiera przed nimi powszechny dostęp do Internetu. Babcia i dziadek na Instagramie? To powoli przestaje dziwić, a staje się jedną z opcji marketingowych dla marek beauty, które chcą ze swoimi produktami dotrzeć do starszych konsumentów.

Uroda zaczyna się po 50.

Kto lepiej opowie o pielęgnacji skóry dojrzałej, niż zadbana kobieta po pięćdziesiątce? Zwłaszcza jeśli zrobi to na swoim autorskim kanale YouTube. Bogusława Spryszyńska wypowiada się w kwestiach urody i sama jest dowodem na skuteczność swoich porad – jej gładka, promienna cera i lśniące włosy budzą zainteresowanie wielu kobiet, które chciałyby wyglądać równie dobrze po 50. Dużym powodzeniem na kanale cieszą się cykle ,,Nowości kosmetyczne” czy ,,Ulubieńcy kosmetyczni”.

Podobnym kanałem, jednak zbudowanym na nieco innej osobowości, jest Hanelka TV. Tutaj również znajdziemy porady makijażowe i nowości kosmetyczne, jednak autorka filmów swoim wyglądem i energią przypomina ,,dziewczynę z sąsiedztwa” – o ile można tak powiedzieć o dojrzałej, lecz pełnej młodzieńczej energii osobie.

Stylowy znaczy w zgodzie ze sobą

Marki beauty powinny mieć oko nie tylko na influencerów zajmujących się tematyką urodową, ale także tych, którzy dbanie o wygląd traktują jako jedną z istotnych składowych szczęśliwego, dojrzałego życia. Eliza Betka prowadzi bloga i Instagrama, na których promuje zdrowy styl życia, zamieszczając porady i inspiracje kulinarne, modowe i urodowe. Liczba jej obserwatorów na Instagramie niedawno przekroczyła 110 tys. osób.

View this post on Instagram

110 000 ❤❤❤ tak liczna jest nasza instagramowa Rodzina😍…i co cieszy mnie niezmiernie codziennie jest nas więcej i więcej😍😍😍. Dziękuję Wam serdecznie za obecność na moim profilu, za przemiłe wpisy i masę prywatnych wiadomości, za przeniesienie znajomości do realu ❤❤❤ To co dzieje się tutaj jest niesamowite. Zakładając konto nie spodziewałam się tylu obserwujących, niczego się nie spodziewałam. Weszłam po prostu na IG szukając inspiracji, motywacji i zdrowych przepisów. Akurat byłam w trakcie zmiany stylu życia naszej rodziny i nawyków żywieniowych, intensywnie odchudzałam męża..tak to ten Pan na zdjęciu😊😊❤ (udało się !!! 25 kilo mniej ) i potrzebowałam wsparcia i motywacji. A wyszło, że z czasem sama stałam się inspiracją i teraz mogę pomóc swoim doświadczeniem i radami innym .110 000 ❤❤❤ dziękuję Wam Kochani, za każde dzień dobry i dobranoc, za każde serduszko i życzliwy wpis. Gdyby nie Wy nie byłoby i mnie. To konto tworzymy razem, ja tu tylko wstawiam zdjęcia.😊😊😊 Dziękuję ❤❤❤ 📸 @janiak_atelier #ja #kobieta #woman #moda #uroda #55plus #over50 #over60 #modnestylizacje #styl #modnapolka #beauty #fashion #mua #makijaz #okulary #glasses #eyeglasses #zdroweprzepisy #fitprzepis #eliza_betka #przepis #fitfood #fiteating #jedzenie #przepis #fitfood #fiteating

A post shared by Eliza_betka ➡ zdrowym być (@eliza_betka) on

Wśród silver influencerów nie brakuje też Panów. Przykład? Ireneusz Korzeniewski, prowadzący bloga styleman.pl, na którym pojawiają się treści głównie dotyczące mody i motoryzacji, przeplatane wpisami lifestylowymi, np. tymi dotyczącymi typowo męskiej czynności – golenia.

Pierwsza liga

Trudno też nie wspomnieć o ,,starych wyjadaczach” – influencerach znanych szerokiej publiczności z ekranów i pierwszych stron gazet. Tu prym wiodą aktorki. Marysia Winiarska jest przykładem influencerki, której potencjał już dostrzegły marki beauty – coraz częściej na jej Instagramie pojawiają się wpisy dotyczące kosmetyków.

W grono silver influencerów wkraczają też gwiazdy, które do niedawna kojarzyliśmy z młodszą grupą odbiorców. Przykład? Małgorzata Foremniak promująca serię Japan Lift marki Bielenda (z opakowaniami zaprojektowanymi w naszej agencji, o designie łączącym motyw węża i kwiatów z tłoczonymi, metalizowanymi elementami). Warto dodać, że seria ta otrzymała tytuł ,,Doskonałość roku 2019” Twojego stylu – dzięki formule kremów, eleganckiemu opakowaniu i odpowiedniej promocji odpowiada ona potrzebom starszych konsumentek.

Marka: influencer

Bycie influencerem to nie tylko budowanie wizerunku, ale i możliwość tworzenia własnych marek (dla których konsumenckim zapleczem są followersi na Instagramie). I tu warto podać przykłady z zagranicy. Ponad 70-letnia influecerka, znana ze stylowego wyglądu i towarzystwa pudla Linda Robin, stworzyła własną markę kosmetyków Olio Lusso. Podobnie postąpiła gwiazda Instagrama, baddiewinkle, która posiada swoją kolekcję kosmetyków przygotowaną we współpracy z INCredible Cosmetics.

View this post on Instagram

BADDIE IS BACK 🦋

A post shared by ✨🌈💖 BAD LIL BADDIE 👵🏼🌈✨ (@baddiewinkle) on

Społeczeństwo się starzeje – to fakt. W związku z tym rośnie grono konsumentów dojrzałych – świadomych swoich specyficznych potrzeb, a jednocześnie posiadających środki na ich zaspokajanie. Dzięki silver influencerom i ich autentycznej komunikacji marki beauty są w stanie skuteczniej docierać do tego ściśle określonego, ale stale powiększającego się segmentu odbiorców.

Zobacz następny wpis Większe ilości, ale mniej procentów. Co piją millenialsi?