Luksusowe wypożyczalnie odzieży. Jak dzięki nim zdobyć klienta?

KATEGORIA: Branding

Szukasz sukienki, która zrobi wrażenie na długo wyczekiwanej imprezie. Zależy Ci na tym, aby pięknie wypaść na zdjęciach opublikowanych na Instagramie, a podczas samego wydarzenia móc chwalić się, perełkę jakiej marki masz na sobie. Gdzie szukasz wymarzonej kreacji? W najdroższych butikach? Nie! Zamiast tego wybierasz się… do wypożyczalni ubrań.

Tanio i eksluzywnie

Kto powiedział, że bogaci nie lubią oszczędzać? Możliwości w zakresie rotowania wysokiej klasy ubraniami dostrzegła Shika Bodani, która uruchomiła pierwszą w Londynie wypożyczalnię luksusowej odzieży Front Row. Wypożyczalnia oferuje klientom bardzo szybki dostęp do najgorętszych modowych trendów oraz najbardziej znanych projektantów – i to za ułamek ceny detalicznej. Dodatkową wartością jest także personalizacja usług. Front Row oferuje porady stylisty lub pomoc w wyszukaniu wymarzonej stylizacji na podstawie sugestii czy przesłanych zdjęć.

Na specjalne okazje i… na Instagrama

Zakup ubrania ,,na specjalne okazje” to nie tylko jednorazowy, często niepotrzebny wydatek. To także wyraz braku troski o środowisko, gospodarkę zrównoważoną, etyczny handel. Tymczasem to właśnie te wartości stają się coraz istotniejsze dla współczesnych konsumentów. Dlatego powstają inicjatywy takie jak Hirestreet. To kompleksowa wypożyczalnia odzieży okazjonalnej, dzięki której można zrobić wrażenie zarówno w rzeczywistości, jak i mediach społecznościowych, a przy tym – być fair wobec siebie i środowiska.

Jeszcze większy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju zrobiła Zoe Partridge, twórczyni platformy Wear the Walk. Portal umożliwia dostęp do nietuzinkowych ubrań wschodzących projektantów, których podstawą działania jest troska o środowisko. Wear the Walk działa zatem dwutorowo: po pierwsze umożliwia wypożyczenie odzieży, po drugie sprawdza przebieg procesu produkcyjnego i daje gwarancje noszenia ,,odpowiedzialnych” ubrań.

Wypożyczaj, naprawiaj, kupuj

,,Kupowanie ubrań ma sens w przypadku tych rzeczy, których będziesz używał często. Jeśli jednak chcesz coś okazjonalnie wypróbować, większy sens ma wynajem” – mówi David Hayne, który uruchomił wypożyczalnię Nuuly. Działa ona kompleksowo: stała miesięczna opłata pozwala każdego miesiąca wypożyczać 6 wybranych rzeczy, nie martwiąc się o ich ewentualne naprawy czy… pranie. Wszystko, co związane z utrzymaniem ubrań w dobrym stanie, zawiera się w abonamentowych opłatach (88 dolarów/miesiąc). Co więcej – jeśli komuś bardzo spodoba się wypożyczone ubranie, może je kupić.

Źrodło: nully.com

Z Nowego Jorku do Polski

Luksusowe wypożyczalnie powstają również na naszym polskim gruncie. Jedną z nich jest E-Garderobe. Założycielka Karina Sobiś wpadła na pomysł stworzenia wypożyczalni w Nowym Jorku, obserwując, jak zmieniają się modowe potrzeby klientek. E-garderobe nie tylko wypożycza ubrania projektantów z całego świata, ale także oferuje usługi wirtualnej stylistki czy możliwość przymierzenia ubrań w domu jeszcze przed wypożyczeniem.

A w jaki sposób wypożyczalnie odzieży mogą pomóc w zdobyciu Klienta?

Po pierwsze, takie miejsca to kopalnia wiedzy o zachowaniach i przyzwyczajeniach konsumentów. Z wypożyczalni korzystają zazwyczaj przedstawiciele istotnych grup nabywców – pokoleń Y i Z. Jeśli zatem Twoja marka poszukuje źródeł wiedzy o swoich klientach, niech sprawdzi wypożyczalnie lub… skontaktuje się z nami. Jako eksperci od konsumenckich trendów pomożemy w skutecznym dotarciu do odbiorców Twoich produktów czy usług.

Po drugie, powstawanie wypożyczalni daje duże możliwości marketingowe. Przede wszystkim otwiera markom drogę do współpracy z wypożyczalniami (opartej na cross-selingu albo kodach promocyjnych do miejsc atrakcyjnych dla danej grupy docelowej). Takie rozwiązania mają duży potencjał i póki co – nie są jeszcze wykorzystywane. Chętnie wdrożymy je dla Ciebie – jako agencja, która nie boi się nowości i innowacji w działaniu!

Porozmawiajmy!

Chcesz, żebyśmy zaproponowali i wdrożyli działania, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe i wizerunkowe? Skontaktuj się z nami!

brief@mdigroup.pl

tel. 533 353 939

zadzwoń lub napisz

 

Zobacz następny wpis 4 technologiczne trendy, które zmienią branżę beauty